UngLiv.dk har fået nyt logo. Læs fortællingen bag her

Hvad skal et logo kunne?
Og hvad betyder UngLiv.dks logo?
Det har vi spurgt designeren bag vores nye logo om.

Grafisk designer fra DESIGN CONCERN, Lene Mariegaard fortæller:

Essensen ved et logo er, at det netop rummer et brands DNA. Hvad er det, UngLiv.dk står for? Hvem er det, UngLiv.dk er?

Det var tankerne bag UngLiv.dks logo. Det skulle være noget, der appellerede til de unge mennesker. Det skulle være noget, der favnede dem og ikke eksluderede dem. Og så skulle det være let og blødt og lidt modellerbart. For sådan er et ungt menneske jo også. Det er også meget blødt og påvirkeligt og modellerbart. Derfor er UngLiv.dks logo endt med at være åbent, imødekommende og uden hårde kanter.

I forhold til symbolikken i symbolet så er der både psykolog-tegnet (foreningslogoet) og også en henvisning til det gamle logo. Målgruppen er jo unge, unge voksne og pårørende, og så dem som er omkring og arbejder med børn og unge.

Så de to figurer i symbolet kan være psykolog og patient, men det kunne også være pårørende og barn. Det vigtige er, at det viser relationen mellem to. Dét, at der er nogen der tager hånd om en anden. At det ikke kun er én, men to.