Supervision
Supervision af tværfaglige aktører i fx. skoler, dag- og døgninstitutioner, fritids- og klub regi samt opsøgende indsatser for børn og unge.
Supervisionen foregår med en undersøgende og sokratisk tilgang. Der lægges vægt på at sikre at arbejdet løbende kvalificeres ud fra faglig viden og reflekterede erfaringer. Der vil være fokus på at skabe et trygt læringsmiljø, hvor supervisanderne får noget helt konkret at handle på med ud fra supervisionen. Supervisionen kan have forskellige fokusområder, der alle har til formål at sikre kvaliteten i arbejdet med barnet/den unge.
Disse fokusområder kan eksempelvis være:
– Arbejde med de enkelte medarbejderes læringsmål og sikring af faglige kompetencer samt håndtering af de personlige mekanismer, der sættes i spil i arbejdet med de unge.
– Samarbejdet i teamet omkring barnet/den unge, herunder kulturen og trivsel, dersom det påvirker kvaliteten i arbejdet med barnet/den unge.
– Sagssupervision som løbende sikring af behandlingsplanerne i arbejdet med den unge, facilitering af refleksioner om tilrettelæggelse af den daglige struktur, behov for støtte til den unge, særlige forhold osv. Under sagssupervisionen er der fokus på forståelse af den unges konkrete problematik samt pædagogiske og miljømæssige redskaber, der kan anvendes.
– Enkeltstående konsultative sessioner i særligt kritiske, komplekse og vanskelige sager.
– Ledelsessupervision af organisatoriske udfordringer (besparelser, samarbejdsproblemer, APV udfordringer, omstruktureringer i organisationen, kritiske sager med f.eks. stor mediebevågenhed m.v.) Supervisionen kan også rettes mod virksomheds-udvikling og vækst, værdigrundlag, implementering af metoder, styrkelse af organisationens profil og produktstruktur, sikring af det gode arbejdsmiljø m.v. Ledelsessupervisionen kan foregå på flere niveauer, dvs. både for øverste ledelse samt afdelingsledelse.
– Individuel supervision kan bruges i tilfælde, hvor en medarbejder har en særlig vanskelig ung, har været udsat for voldsomme hændelser (her som supplement til psykologisk debriefing), oplever stress eller udbrændthed eller, hvis en medarbejder får særlige ansvarsområder, der kræver ekstra opmærksomhed.
Priser
Kontakt chefpsykolog
Marianne Schøler for
yderligere information
Tlf.: 2449 0740
Mail: marianne@ungliv.dk
Vil du læse mere?
Chefpsykolog Marianne Schøler
Marianne er uddannet fra Århus Universitet 2001 med særlig interesse i tabsproblematikker hos børn og unge, der mister en forælder. Marianne blev ansat ved PPR i 2001 samt tilknyttet ungdomsskole og heltidsundervisning, hvor det primære fokus var på udredning og behandling af særligt udsatte børn og unge. Marianne har arbejdet med udvikling af specialpædagogiske redskaber og har en særlig interesse indenfor udviklingen af kognitive metoder og redskaber til børn og unge.
Marianne har yderligere undervist på pædagogisk universitet i Århus og var i 2005 ansat ved Kognitiv Terapi Center Århus med opstart af kognitive tilbud til børn og unge.
Marianne blev privatpraktiserende i 2006 og er indehaver af UngLiv.dk
Marianne arbejder terapeutisk med både børn, unge og voksne indenfor en lang række områder. Hun udvikler kurser og foredrag indenfor børne- og ungdomsområdet og er leder af sorggrupper for børn og unge. Marianne er herudover tilknyttet forskellige institutioner med henblik på personaleudvikling/sikring af psykisk arbejdsmiljø samt som supervisor.
Læs også Mariannes første bog: Mentorhåndbogen
Læs mere om vores mentorkorps her.
For børn & unge
For professionelle
UngLiv.dk ApS
Hovedafd.: Jernbanegade 14a
8550 Ryomgård - CVR.: 39444860
Tlf: 3042 0740 info@ungliv.dk
Behandlingsanvarlige psykolog:
tlf:. 6142 5543
Website design and delivered by design concern